piątek, 27 lutego 2015

Odchudzanie cz.2.

Zauważyłam, że poprzedni post o odchudzaniu był dość popularnym ,dlatego postanowiłam, że będę kontynuować tę serię co jakiś czas. Pomyślałam ,że blog będzie kosmetyczny z mieszanką postów o zdrowym odżywianiu, diecie oraz ćwiczeniach.



Może dziś troszkę na temat jedzenia. Co jeść i kiedy?
Najlepiej jeść 5 posiłków dziennie co 3-4godziny.

Zacznijmy od śniadania. Jego nie można absolutnie pominąć, ponieważ dzięki niemu mamy energię na cały dzień. Śniadanie jemy do godziny po wstaniu z łóżka.
 Co więc najlepiej jeść rano?
*Płatki Muesli z mlekiem(polecam z Vitanella ,są w Biedronce)
*Owsianka
*Kanapki(min.3 kanapki , na ciemnym pieczywie)-tu można kombinować z czym je jeść, ale najlepiej z warzywami (sałata , pomidory ,ogórki) chudą wędliną lub twarogiem
*Jajecznice(najlepiej smażyć na maśle, jednak jajecznicy najlepiej nie jeść codziennie)
*Fit naleśniki , placuszki ,pancakes (mnóstwo przepisów na internecie)
*Jogurt naturalny z płatkami,owocami

Następnie drugie śniadanie. Je najczęściej jemy w szkole.
Co jemy na drugie śniadanie?
*Tradycyjnie kanapki(tu również dowolność , byle zdrowo)
*Owoce
*Sałatki(zawsze można przygotować rano i zabrać do pojemnika)
*Wafle ryżowe

 W następnej kolejności mamy obiad. Tu jest chyba największe pole do popisu.
Co możemy zjeść na obiad?
*Różnego rodzaju chude mięso gotowane na parze ,może być z warzywami, ,ziemniakami
*Ryż ,najlepiej brązowy (może być razem z mięsem)
*Zupy: najlepiej warzywne
*Ciemne makarony
*Tortille domowej roboty
*Ryby

Czas na podwieczorek ,nie jemy dużo  bo za niedługo kolacja;)
Co więc jemy?
*Owoce to ostatnia godzina by je zjeść
*Warzywa
*Różnego rodzaju przekąski: orzechy , pistacje, rodzynki , wafle ryżowe
*Jakaś lekka sałatka
*Cheat Meal(ale tylko raz w tygodniu)


Kolacja: tutaj absolutnie nie jemy owoców, wbrew temu co mówią inni. Jemy tylko i wyłącznie rzeczy łatwostrawne.
Więc co?
*Jajecznica
*Jajko na miękko
*Kanapka z twarogiem lub białym serkiem
*Wafle ryżowe
*Warzywa

 Oczywiście kilka propozycji się powtarza ,ale jeśli coś już jedliśmy danego dnia unikajmy tego na następny posiłek.

Małe wyjaśnienie do Cheat Meal -Jest to zakazany posiłek ,który jemy raz lub dwa w tygodniu(1 raz do 500 kcal lub może być dwa jeśli są po 200-300kcal)-może to być przykładowo: pizza, chipsy, ciastka , czekolada ,hamburger itp.)

Inna ważna sprawa unikamy napojów gazowanych i słodzonych. Pijemy wodę!
Jeśli chcecie obliczyć swoje zapotrzebowanie na wodę podzielcie swoją wagę przez 30.Przykładowo ja ważę 48 kg:30=1,6 l.

Kolejna rzecz to nie głodzimy się. Obliczamy swoje zapotrzebowanie i odejmujemy ok.300kcal.
Przykładowo jeśli nasze zapotrzebowanie to 2100 kcal to teraz jemy 1800kcal.

Mam nadzieję, że chociaż trochę pomogłam. :}






4 komentarze:

  1. Ciekawe i bardzo przydatne rady . Ja niestety przez mój napięty grafik nie mogę nawet w spokoju zjeść w pół kromki chleba i często wiąże się to z głodem . Jednak u mnie już tradycją jest że w soboty co 2 tygodnie jem na śniadanie jajecznicę :3 . Może spróbuję urozmaicić moje menu związane z odżywianiem bo przeważnie jadłam jedno i to samo ... Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Odchudzanie, sylwetka, ćwiczenia to dla mnie drażliwy temat, miałam dośc poważnmy problem z zabużeniami odżywiania..

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam zdrowe kanapeczki :)
    Pozdrawiam,
    http://fit-healthylife.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Podoba mi się ta dieta dlatego, że nie jest rygorystyczna i jest w niej sporo potraw, które bardzo lubię. Jedynym minusem, który mnie zasmucił to odstawienie napoi gazowanych. Ja dość dużo piję gazówek szczególnie Piwniczanki, no ale postaram się to zmienić i poszukać na
    http://www.piwniczanka.com.pl/#produkty coś odpowiedniego. Mają wiele rodzai więc nie będzie z pewnością z tym problemu.

    OdpowiedzUsuń